ریشه دو دره بازی !!!

آقا جونم واستون بگه که من فکر می کردم این کلمه دو در کردن خیلی کلمه قبیحیه و مخصوصا جلو خانمها ! سعی می کردم به کار نبرم ( گفتم سعی می کردم ) تا این که ریشه اش رو پیدا کردم .یه دوستی واسم خوند من هم اون شب رو خیلی کیفول و شنگول گذروندم .

تو را بر در نشاند او به طراری که می آیم
 
تو منشین منتظر بر در که آن خانه دو در دارد
 

                                                           دیوان شمس- مولوی
 
آقایون و خانمها با کمال آرامش و افتخار می تونن این اصطلاح رو به کار ببرن و سرخ و زرد نشن .
نظرات 3 + ارسال نظر
حسین دوشنبه 17 اسفند 1383 ساعت 01:00 ب.ظ

البته در عین حال معمولا آنچه باعث زرد و سرخ شدن می‌شود برداشت عرفی از کلمات است که به گروه اجتماعی و موقعیت استفاده از آنها بستگی دارد. به فراوانی دختران دانشجوئی را دیده‌ام که بعد از امتحان می‌گویند من خیلی بد دادم! این جمله به هیچ وجه در آن موقعیت تعبیر دیگری نمی‌شود. حال آنکه در موقعیت و گروههای اجتماعی دیگر ممکن است تعبیر دیگری از آن بشود و چه بسا مایه زرد و سرخ شدن!! پس کماکان باید مواظب استفاده از این کلمات بود.

اسم مهم نیست سه‌شنبه 18 اسفند 1383 ساعت 01:23 ق.ظ http://ghabsh.persianblog.com

مبارکه!

بهروز یکشنبه 23 اسفند 1383 ساعت 09:54 ق.ظ http://behroozh.persianblog.com

آخه تو که اسمت رو از پایین مطالبت دو دره کردی و سایز درست وبلاگت رو هم دودره کردی و وبلاگ جدیدت رو هم دو دره کردی و ... من می دونم که کلاس هات رو هم دو دره می کنی و ... . تو فقط از عبارت دو دره استفاده نمی کنی و الا خیلی دو دره بازی. این بین خودمون باشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد