هاشمی یا احمدی نژاد

اتفاق عجیبی رخ داد. جای بحث و تحلیل فراوان دارد. حرف و حدیث هم. می ماند برای بعد.

به هاشمی رای دادم. آنهم در ساعت 21:45 تصمیم به دادن رای گرفتم. مثل خود هاشمی. اینکه چطور به این نتیجه رسیدم و یا اینکه چرا به هاشمی رای دادم بماند برای بعد.

اما چیزی که امروز به نظرم میرسد آن است که طرفداران معین؛ پای حرف خود می ایستند و قهر نمی کنند؟ آیا از هر روزنه ای برای پیشبرد اصلاحات استفاده می کنند ویا اینکه در لاک تحریم فرو می روند و استدلالهای کسانی را به کار می برند که خود در مقابل آنها جواب می دادند؟

بعید می دانم. طرفداران معین در این دوره نیز احساسی با قضیه برخورد کردند و حاضر به نقد عملکرد خویش و یا حتی شنیدن نظرات بقیه را نداشتند و نداشتند که این را از مشاهداتم و مصاحباتم می گویم. حالا باز هم به آن کاری ندارم و می گذارمش برای بعد.

الان باید فکر کنیم که چه راهی پیش رو داریم. جامعه باید راه خودش را انتخاب کند که بین رایحه خوش خدمت و توسعه دموکراتیک کدام را برمی گزینند.

اما در تحلیل اتفاقات اخیر به این نتیجه رسیده ام که آقای احمدی نژاد با رایی باور نکردنی و غیر معمول جهشی فوق العاده داشته است. که خود نیز جای تحلیل دارد که این هم بماند برای بعد.
صراحتا حرفی که الان دارم این است.

اگر می خواهید هر روز صبح که از خانه در می آیید شاهد تصاویر جنگهای دهه 60 و جنایات رژیم صدام نباشید.

اگر می خواهید وقتی جهت انجام کاری به اداره ای می روید مجبور نباشید کفشتان را از پا بکنید و بوی جوراب دیگران را تحمل کنید .

اگر می خواهید خروجی وزارت ارشاد فقط نوحه های حاج.... نباشد و روز و شب مجبور به گوش دادن آنها نباشید.

اگر می خواهید از همین روزنامه شرق نصفه و نیمه ای که گاهی تحسین ما را برمی انگیزد محروم نشوید.

به هاشمی رای بدهید.

آدمها قالبهای از پیش تعیین شده و بلوکه های سیمانی نیستند که هیچ وقت تغییر نکنند.

نظرات 17 + ارسال نظر
یاسر یکشنبه 29 خرداد 1384 ساعت 02:03 ق.ظ http://only-ironi.blogsky.com

سلام دوست عزیز
وبلاگ زیبایی داری موفق باشی
چون اصلا از هیچ نوع علاقه ای به این بحث ندارم دربارش چیزی ننوشتم بایییییییییییییییییی

باباحمید یکشنبه 29 خرداد 1384 ساعت 03:07 ق.ظ http://babahamid.persianblog.com

دوست عزیز / کامنتی که تو وبلاگم نوشتی کمی متناقض و شعارگونه بود / جند خط قبلش نوشته بودی که رای نمیدی و حالا میگی به هاشمی دادی ؟
بنظر من . درسته که ملت گرسنه دمکراسی نمی شناسند ولی تا دمکراسی نباشه مدیریت و برنامه درستی برای رفع گرسنگی تدوین و اجرا نخواهد شد .
در پرتو آزادی است که مسئولان بی خیال و خوابزده و ناتوان از بهبود اوضاع مردم افشا و بازخواست و تحت فشار قرار خواهند گرفت / آنچه که مردم را خسته کرده است راه دراز و پر دردسر رسیدن به آزادی است که چاره ای جز تحمل و تلاش برای آن نداریم / این راهیست اجتناب ناپذیر اگر واقعا بدنبال نان و مسکن و عدالت و برابری برای مردم هستیم .

باباحمید یکشنبه 29 خرداد 1384 ساعت 03:42 ق.ظ http://babahamid.persianblog.com

بهرحال خوشحالم که بازم در آخرین لحظات تصمیم به شرکت گرفتی ( هرچند که تفاوت کاندیدا داشتیم ) ضمنا چنانچه به این استدلالهای (اگر می خواهید) خودتان قبلا توجه میکردید قطعا زودتر تصمیم به رای دادن میگرفتید .

حسین یکشنبه 29 خرداد 1384 ساعت 09:30 ق.ظ http://sanaei.blogfa.com

آقای مجید آقا.
کار سختی است که آدم «بعد» از اتفاق اعلام نظر و رای کند و همه پاسخها هم «بماند برای بعد»؟؟؟؟

رضا یکشنبه 29 خرداد 1384 ساعت 09:57 ق.ظ http://rezashi.persianblog.com

از اشنایی با تو خوشوقتم. همین کافی که من و تو عملی رو انجام دادیم که فکر میکردیم برای کشور و ملت بهتره. اشخاص مهم نیستند. در دوم به احتمال زیاد به هاشمی رای میدهم.

ابراهیم یکشنبه 29 خرداد 1384 ساعت 03:34 ب.ظ

اینجا صبح روز بعد است مگر نمیدانی حسین جان فعلا تکلیف فرموده اند که به رفسنجانی رای بدهیم. تا بعد

ابراهیم یکشنبه 29 خرداد 1384 ساعت 04:01 ب.ظ

ولی انگار یک جا رو راست گفتی مردم به اقتصاد و نان شبشون بیشتر اهمیت میدن حداقل اینو از آرای کروبی میشد فهمید

صبح روز بعد یکشنبه 29 خرداد 1384 ساعت 04:37 ب.ظ

شاید این اثر همان نگاه کارگری باشد که شما از درک آن عاجزید. چون نیستید که ببینید.

مهدی یکشنبه 29 خرداد 1384 ساعت 04:52 ب.ظ

یعنی واقعا مهمترین دلایلی که برای رای دادن به رفسنجانی داری همین چهار تاست ؟ باور کنم که تو واقعا همچین دلایلی آوردی ؟! شاید فکر می کنی طیف خواننده ی اینجا همه از رای دهندگان به احمدی نژاد ند و می خواهی همان ها را قانع کنی به رای دادن به رفسنجانی ؟ اگر واقعا دلایل همین هاست که گفتی .... اصلا ولش کن ٬‌ بگذاریم برای بعد! کاش لااقل از موضع همیشگی خودت - اقتصاد - برای رفسنجانی تبلیغ می کردی ٬ که به نظرم بهترین موضع است .
اما با جمله ی آخرت کاملا موافقم ٬ نمونه اش هم خودت که یک زمانی با آن شدت و حدت پیرو تحریم بودی و منتقد رفسنجانی ....
تا چه زاید سحر .

ابراهیم یکشنبه 29 خرداد 1384 ساعت 05:08 ب.ظ

زیاد جدّی نگیر. اون کامنت آخر رو گفتم واسه دلخوشیت و گر نه اگر فقط 4 میلیون به خاطر 50 هزار تومن رای دادن که باز هم میگم مشکل مردم ما فقط نان شبشان نیست.
شاید اگر به جای اون دلایل یک کلمه مثل ابراهیم نبوی میگفتی برید بین بد و وحشتناک به بد رای بدین منطقی تر بود هر چند الان با خودت میگی تو بدم بمیر و بدم

مهدی یکشنبه 29 خرداد 1384 ساعت 10:25 ب.ظ

من بیشتر از عکس شهدا و نوحه و بوی جوراب ٬ نگران مرگ صدا هستم . نگران استبداد کور . تقدس زایی بی حد و حساب . مردم ایران این بار دشمنان قسم خورده که هیچ ٬‌ خودشان را هم شگفت زده کردند !

صبح روز بعد دوشنبه 30 خرداد 1384 ساعت 01:16 ق.ظ

اولا من واسه دلخوشی کسی مطلب نمی نویسم . نظرم را می گویم . فعلا کسانی نیاز به دلداری دارند که طرفدار دو آتیشه اصلاحات از طریق معین بودند. ۴ میلیون در این انتخابات یعنی بیش از ۱۴ درصد که از آنها که برای آزدای رای دادند بیشتر بود. قبلا که این ور آب بودی ریاضیت بهتر بود. من نظر خودم رو دارم . به نبوی هم کار ندارم. اگه ۱۰ بار دیگه انتخابات برگزار بشه با همین کاندیداها ۱۱ بار به هاشمی رای می دم. هنوز هم معتقدم توسعه دموکراسی بدون برنامه اقتصادی فاجعه است . مردم هم نخواهند پذیرفت. ابراهیم جان ایشالله می آی اینجا با هم از نزدیک میریم محله های فقیر نشین رو نشونت می دم تا فرق اصلاحات اقتصادی و سیاسی رو با هم درک کنیم.

اما مهدی جان ! اون مطالبی که اونجا دیدی مصداق و مثالهایی است که در پی میاد و گرنه خودتم می دونی دلایل بزرگتر از ایناس . احتیاجی به توضیح نمی بینم.

ابراهیم دوشنبه 30 خرداد 1384 ساعت 01:55 ق.ظ

بهتره بگی که اونهایی که برای آزادی رای ندادن. من کلا ریاضیم ضعیف است. رای به احمدی نژاد و کروبی همه پتانسیلی بود که با بسیج همه نیروها تونستن جمع کنن. امّا من رای به آزادی رو در رای به معین خلاصه نمیکنم.
اقتصاد هم در یک فضای باز و شفاف و به دور از تنش رشد میکنه. شاید مشکل ما هنوز اینه که میخواهیم ره صد ساله را یک شبه بریم. به جای اینکه دست من رو بگیری و ببری جاهایی که من حتما شوکه میشم و با ناباوری نگاه خواهم کرد !!!!به کارتلهای انحصاری و اقتصادی که رفسنجانی برای خود و خانوادش درست کرد نگاه کنی.
امّا بحث اینها نیست من این دوره به هاشمی رای میدم چون از یک دست شدن و خفقان آدمهای خشک مغز میترسم از همین حرفهای CNN که الان احمدی نژاد را چون بن لادن یک چهره رادیکال مذهبی معرفی میکنه میترسم. بر عکس تو من به همه و حرفاشون کار دارم و میشنوم امّا خودم فکر میکنم.

صبح روز بعد دوشنبه 30 خرداد 1384 ساعت 02:09 ق.ظ

ببین ابراهیم جان . اقتصاد آزاد نیاز به فضای باز داره ! حرف ما هم اینه که ره صد ساله رو یک شبه نمی شه رفت. پس شما قبول کردی که اقتصاد حرف اول رو میزنه . بعد می ری سراغ این که هاشمی فلان است و بهمان. من هم موافقم که هاشمی خیلی هم نجیب نیست اما وقتی نگاه می کنم که در خودروسازی کرمان چند هزار نفر رو گذاشته سر کار و دارن نون می برن و .... با خودم می گم نوش جانش . شما هم می تونی ؟ بسم لله !
اینی که گفتم کار ندارم منظورم این بود که حرف اونا برام وحی منزل نیس ! اوکی؟

باباحمید دوشنبه 30 خرداد 1384 ساعت 04:11 ق.ظ http://babahamid.persianblog.com

دوست عزیز / من بهیچوجه منکر این واقعیت نیستم که دغدغه اصلی مردم نان است دلیلش هم همان است که گفتی ( رای به پنجاه هزار تومانی) حرف من این بود که راه حل مسئله این نیست به آنانکه صرفا شعار نان می دهند رای دهیم بلکه باید شرائطی فراهم کنیم که عملکرد مجریان همواره در معرض نقد و اصلاح باشد و راه برای اهل شعور باز شود نه اصحاب شعار / و من برای این مهم راهی جز دمکراسی نمی شناسم . راهی دراز مدت اما با ثمراتی دائمی . ضمنا آنچه من میگویم در خصوص وظایف نخبگان است حتی اگر واقعیت جامعه این باشد که مردم وظیفه ای جز نان درآوردن نمی شناسند .

گلسا پنج‌شنبه 2 تیر 1384 ساعت 08:15 ب.ظ

سلام
معلومه به هاشمی از ترسم رای می دهم

havadar سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387 ساعت 04:17 ب.ظ http://havadaransobhaninia.blogfa.com

سلام مجید جان
با خوندن این مطالب شوکه شدم.ایا اینارو خودت نوشتی؟!الانم نظرت همینه؟دوباره به هاشمی رای میدی؟

سلام.

؟؟؟!!!!!!

الان فکر می کنم اگر قبلا تلاش کمتری کردم که احمدی نژاد رای نیاورد این بار با شدت بیشتری سعی می کنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد