رئیس جمهور نوکر ملت است

تقریبا قابل پیش بینی بود. حدس می زدم که ملت نوکر می خواهد. از بسیاری تحلیلگران بهتر می فهمید پیرمردی که با شعار " نوکر ملت ایران" پا به ساختمان وزارت کشور گذاشت. من متعجبم که هنوز نفهمیده ایم که متاسفانه و بدبختانه این شعارها هنوز کارکرد دارند؛ یعنی وقتی کسی می گوید " من خادم جمهورم " یا " رئیس جمهور نوکر ملت است " مقبول عام می افتد. هیچ صحبتی از کرامت و قدرت شخص به میان نمی آید. ساده بینی و ظاهراندیشی کامل. بحث تحقیر ملت نیست. حوصله شکوه وناله کردن هم نیست. قصد اتهام به معین یا کروبی و هاشمی هم ندارم. روی سخنم با نخبگان میانی است.

در این 8 سال تمام توان را یا در پای وبلاگ ریختیم و یا در روزنامه که آن هم دائم به دادگاه مشرف می شدیم.

ببنید . مردم نیاز به آگاهی دارند اما مردم ایران اهل ایرانند و فرانسوی نیستند. از آنجایی هم که خیلی اهل مرام هستند، دوست دارند کسی که نقش رهبرشان را دارد بسیار به خودشان نزدیک باشد. از همین رو است که علی شریعتی و جلال آل احمد تا نسلها در اذهان مردم باقی خواهند ماند و به نظر من همین اخلاق باعث می شود تا فردی که می گوید "نوکرتم" دل و رای خود را می بازند. برایم عجیب بود که حتی در دانشگاه که مظهر و نماد روشن اندیشی است نیز دچار همین تاربینی ها بودند.

به هر حال همکنون، چاره کار را در نشستن و نوشتن نمی بینم. در بیرون آمدن و به میان مردم رفتن نتیجه می گیریم. عمق دانشمان خوب است اما سطح آن افراد کمی را گرفته است. حس می کنم اگر بتوان شیخ مهدی کروبی را در مسیری که انتخاب کرده است یاری کرد کمک بزرگی به جامعه روشنفکری کرده ایم. در ضمن مسائلی که تو مشارکتی هستی و من کارگزارانی و فلانی کجایی دردی را دوا نخواهد کرد الان برای حداقل 8 سال نیاز به اجماع و همفکری و همدلی و اندیشیدن به یک هدف داریم.

دور دوم انتخاب چیز دیگری را نیز معلوم کرد و آن هم نادرست بودن نظریه توطئه است. من فکر می کنم تا دیشب حتی تا اعلام نتایج خیلیها فکر می کردند برنده نهایی اکبر هاشمی است و همه اینها بازی خود اوست. چنان که در خرداد 76 گفته می شد خاتمی سوپاپ اطمینان رژیم است و یا در رد صلاحیتهای مجلس که اینها برای به صحنه کشاندن مردم در لحظه آخر است و در نهایت همه تایید خواهند شد و... به نظر می رسد این تئوری چندان هم قابل اعتماد نیست.

به هر حال این پیروزی را به تمامی طرفداران آقای احمدی نژاد تبریک می گویم و از صمیم دل برای او دعا می کنم امید 17 میلیون نفر را به یاس بدل نکند. گرچه که به مدد صندوق ذخیره ارزی و بشکه های 50 دلاری نفت یاسی نخواهد بود.

البته او رئیس جمهور بقیه هم هست و بقیه هم اعتراضها و خواسته هایی به حق را دارند و او در مقابل آنان نیز مسوول است.

یا علی مدد.

 

نظرات 5 + ارسال نظر
سهیل یکشنبه 5 تیر 1384 ساعت 09:36 ق.ظ http://soheyloffline.blogspot.com

وضعیت دانشگاه شریف در فردای انتخابات:
http://soheyloffline.blogspot.com

طرفدار یکشنبه 5 تیر 1384 ساعت 05:59 ب.ظ

لاجرم این را بر (ما) بسته شد.......چون دل اهل دل از (ما) خسته شد!!!!!!

حسین دوشنبه 6 تیر 1384 ساعت 01:24 ق.ظ http://azadun.blogsky.com

{ احمدی نژاد: مردم فقیری که در ایران زندگی می کنند به حرف های بسیاری از سیاستمداران خوش نام ایرانی که صراحتا از هاشمی حمایت کرده بودند گوش ندادند. }

http://www.hatefnews.com/Hatef_News.aspx?Id=3667

حسین دوشنبه 6 تیر 1384 ساعت 07:50 ق.ظ http://sanaei.blogfa.com

من اما تصورم این است که رفتن به درون جامعه مستلزم داشتن ابزار و کانالهای ارتباطی موثر است که فعلا دوستان اصلاح طلب از آن بی بهره اند. روزگاری که این ابزار بر حسب عواملی خارج از کنترل انان در اختیارشان قرار گرفت از آن بهره نجستند و امروز باز یافتن آن کار دشواری است.

من اما بر این باورم که باید مناسبات سیاسی - اجتماعی در کشور چنان ارتقا یابد که نیروهای سیاسی با هم و با مردم بر اساس منافع متقابل تعامل کنند و گر نه جریانهای پوپولیستی خاصیتشان همین است. دیروز آنان را بر کرسی نشاندند و امروز اینان را. تا فردا چه بازی کند این چرخ فلک؟!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 17 مهر 1386 ساعت 11:07 ب.ظ

این چه ربطی به شریعتی داشت شریعتی کی از این حرف ها زده که من نوکر ملتم و این چرندیات اون که تو کتاباش همش تفکرات مذهبی سنتی مردم به چالش می کشید این روزا مثل این که گیر دادن به شریعتی مد شده بابا این دیگه اخرش
من که حسابی خندم گرفته می خوای بگی این حرف ها رم شریعتی یاد احمدی نژاد داده؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد