تورم بی سابقه در بازار آهن

قصدم از نوشتن این مطلب بافتن آسمان به ریسمان نیست و تحلیلگر اقتصادی هم نیستم؛ فقط بیان یک اتفاق اقتصادی – اجتماعی را در نظر دارم.

تورم در یازار آهن از سالی به سال دیگر یک روند معمولی و همیشگی است. تغییر قیمت حدود 10 تا 15 درصد در آن طبیعی است. اگر افزایش کاذب باشد تا فصل تابستان که فصل کار ساختمانی است تعدیل می شود. اما امسال قیمت آهن از شب عید ( اصطلاح خاص بازار ) افزایش بی سابقه یافته است و تاکنون قریب 100 درصد افزایش داشته است.

نه در دولت هاشمی و نه در دولت خاتمی شاهد ادامه اینچنینی روند تورم نبوده ام. 3 ماه از سال جدید می گذرد و افزایش قیمتها همچنان ادامه دارد. هم خریداران و هم توزیع کنندگان روز به روز منتظر افزایش قیمت هستند.

این وضعیت بیشترین ضربه را به قشر آسیب پذیر وارد می سازد . آنها که از سرمایه محرومند و نمی توانند در چنین سوداگری شرکت نمایند. همانها که به هزار امید و آرزو به دولت عدالت رای دادند تا گره ای از هزار و یک گره آنان بگشاید.

با توجه به روانشناسی مردم  ایران که اکثرا پایبند قانون نیستند افزایش قیمت بنزین چه ها که نخواهد کرد!

 

باز هم از دولت عدالت و مهرورزی کمال تشکر را دارم.  

 

 

پ.ن: ای نو بهار عاشقان داری خبر از یار ما؟

نظرات 8 + ارسال نظر
وحید چهارشنبه 24 خرداد 1385 ساعت 11:38 ق.ظ

سلام
از بذل لطف مجددت ممنون
اگر آدرس میلی بود بهتر می بود که در آنجا بنویسم اما:
این سخن من هم ناظر بر کلام مولانا است که می فرماید زمین می کشد و تا کشش از زمین نباشد ریزش آب را درک نخواهد کرد و عرض کرده ام که استاد به دنبال شاگرد است
و آنچه لازم است شاگرد شدن کسی است که به دنبال استاد می گردد همچنانکه شمس مولانا را یافت به او گفت "گفت که با بال و پری من پرو بالت ندهم" کسی که با بال و پر است دیگر شاگرد نیست بنابراین استادی هم برای او نیست.بنابراین مولانا گفت" در هوس بال و پرش بی پر و سر کنده شدم"

کسی که برای سارا می نویسد پنج‌شنبه 25 خرداد 1385 ساعت 03:16 ب.ظ http://forsara.persianblog.com

سلام دلاور
نیستی ؟
سربازی نه ؟

ققنوس شرق شنبه 27 خرداد 1385 ساعت 07:32 ق.ظ http://abarshahr.blogfa.com

سلام مجید جان
من هم بی نهایت از آنها متشکرم
راستی مجید خان از شما خبری نیست؟ یا هست و ما بی خبریم؟
برقرار باشی مجید جان

مداح شنبه 27 خرداد 1385 ساعت 01:13 ب.ظ

سلام
ضمن تشکر از تحلیل اقتصادی شما نظر شما راجب بورس فلزات چیست؟

اسم مهم نیست یکشنبه 28 خرداد 1385 ساعت 08:56 ق.ظ http://ghabsh.persianblog.com

در جسم من جانی دگر؛درجان من قانی دگر/
با جان من آنی دگر؛زیرا به آن پی برده ام/....
سلام.عرض ادب.به وبلاگ عالی لینک دادم.و باز نوشتم.وخرسند از حضورتان...و حرفها در دل مانده.....پاینده باشی

یک حرف از هزاران یکشنبه 28 خرداد 1385 ساعت 09:14 ق.ظ http://sanaei.blogfa.com

آهن، تورم... و نوبهار عاشقان؟!!

گفته بودم :
ما آدمها پریم از این تضادها!!!

... یکشنبه 28 خرداد 1385 ساعت 08:17 ب.ظ

عدالت مهرورزی جالبه!!!!!!
و در آخر یار !!!!!!
اینم جالبتره!!!!

انسانهای موفق کارهای متفاوت انجام نمیدهند,بلکه کارها , را متفاوت انجام میدهند

۶۶۶ دوشنبه 29 خرداد 1385 ساعت 09:55 ق.ظ http://www.hezbebad.neishabour.org

کاش می شد کاری کرد !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد