اسطوره زهره

فرهنگ اسلامی و ایرانی، اسطوره ای دارد که در ارتباط با زیبایی، وسوسه انگیزی و اغواگری زن به وجود آمده است: اسطوره ستاره زهره یا ناهید.


گویند هاروت و ماروت که ذکر ایشان در آیة102 سوره بقره آمده است، دو فرشته بودند که به معاصی و مفاسد آدمیان در پیشگاه الهی خرده می‏گرفتند. خداوند آنها را به صورت انسان در آورد و شهوت آدمی را در ایشان نهاد و به زمین فرستاد تا راستی و درستی پیشه کنند و به عدل و انصاف حکم نمایند. روزی زنی به نام زهره شکایت از شوی خود نزد آنها برد. عاشق زن شدند؛ سر باز زد و چون اصرار کردند، به ایشان گفت باید بت بپرستید یا قتل کنید و یا خمر خورید. خمر را انتخاب کردند که ظاهراً گناهش کمتر بود. چون در مستی زنا کردند و کسی در آن حال بر ایشان مطلع شد، او را کشتند تا رسوا نشوند. پس اسم اعظم را به آن زن آموختند و او به واسطة اسم اعظم قصد آسمان کرد. نگهبانان آسمان وی را منع کردند و خداوند او را به صورت ستاره ای مسخ کرد و در آسمان نگاه داشت.

 

 یاد زهرا امیر ابراهیمی افتادم. فیلمش را قبلا روی موبایل یکی از دوستان دیده بودم، این کلیپ بهانه ای شد برای نوشتن این مطلب. کاملا واضح بود که اصلا به این فکر نمی کرد که فیلم گرفته می شود یا نه! چنان مست وجود معشوق خودش بود که عین خیالش نبود.  همین هم می شود که وقتی موضوع به بیرون درز پیدا می کند حتی آرزوی دستگیری مجرم را نمی کند، بلکه دست به خودکشی می زند. او قربانی جهل و بداندیشی ماست.

 

باید یاد بگیریم که: اینگونه عشق بورزیم پاکباخته و بی ریا. 

 

 

پ.ن1: اون مطلب رو از اینجا پیدا کردم.

 

 

 

 

چند نکته

15 ملوان انگلیسی به آغوش خانواده شان برگشتند. سوالات زیاد و تحلیلهای متفاوتی هم از طرفین و هم از طرف ناظران بین المللی ابراز می شود.

 

·          بر خلاف عده ای از تحلیلگران معتقدم مسائل امنیت ملی در ایران اصولا بالاتر از نهاد ریاست جمهوری است و حتی فکر می کنم رییس شورای امنیت ملی هم آنچنان نظر صائبی ندارد که بتواند مستقل تصمیم بگیرد.  به همین خاطر احمدی نژاد را بیشتر مجری دستوری از بالا می دانم تا این که نقش خاصی برای او تصور کنیم. آزاد کردن تفنگداران، اگر برای تفکر حاکم ننگ نباشد دست کم فخری ندارد به همین علت این فکاهی تاریخ انقلاب اسلامی مامور شد تا آبروی ارکان نظام را بخرد و خود را سپر کند.  اگر موقع خاتمی این اتفاقات می افتاد چه ها که نمی شد.

 

·          شک ندارم که انگلیسیها به آبهای ایران وارد شده بودند اما به اعتراف رسانه های خود نظام این موضوع تا به حال 6 بار اتفاق افتاده است؛ سوال اینجاست که چرا دفعات قبل چنین هیاهو و جنجالی رخ نداد؟ انگلیسیها در خبرپراکنی و جوسازی ید طولایی دارند، از ابتدا بر همین نقطه قوت خود تاکید مسلم ورزیدند و نتیجه گرفتند.. مساله ای که می توانست با عذرخواهی ساده حل شود تبدیل به بحران شد. یک دنیا هست و یک BBC   انگلیسی.

 

 

·          آنچه که تعجب اکثر رسانه های دنیا را برانگیخت؛ ناگهانی بودن تصمیم آزاد سازی ملوانان بود. می خواهم به آنان بگویم " این چیزا تو شهر ما معمولیه! شهر ما یه شهر ایده آلیه! ". ما که عادت کرده ایم ببینیم صبح بلند شده ایم و قیمت مسکن دو برابر شده است، عده ای ثروتمندتر و عده ای همان هستند که هستند که ما به آن می گوییم زندگی در بحران! شما را نمی دانم.  رافت اسلامی یکی دیگر از آن دروغهای شاخداری بود که محمود احمدی نژاد همچون همیشه باعث و بانی تکثیر آن در جامعه شد. دروغ در هر شکلی زشت و ناپسند است اما اگر این دروغ در میلیونها ضرب شود، رسانه های تمام دنیا یک ملت را با همان بسنجند؛ جز فاجعه چیز دیگری رخ نخواهد داد. تازه باید دست ضرغامی را ببوسد که خیلی از فکاهیات آقا را ماستمالی می کند و نمی گذارد بقیه بفهمند چه دلبر قشمشمی در خانه داریم.

 

 

·          به نظر من ، تونی بلر یکی از بازیگران اصلی صحنه سیاست دنیاست و سهم عمده ای در بسیاری از تصمیمات جهانی داشته است؛ او مورد مواخذه قرار گرفت که چرا نتوانسته است به موقع مشکل را رفع کند و در پرونده سیاسی اش نمره نامناسبی درج خواهد شد. مضافا بر این که کلا همراهی با آمریکا و حمله به عراق چندان در افکار عمومی مردم انگلیس مقبول نیفتاده است. البته آن اولتیماتوم  48 ساعته را هم نباید از نظر دور داشت.

 

 

به هرحال بحران پایان یافته است ولی وقتی به نتایج و آثارش می نگرم نکته مثبتی پیدا نمی کنم. روزهای اول فروردین قطعنامه شورای امنیت علیه ما تصویب شد هر چند که شدید الحن نیست اما نباید غافل شد که افکار عمومی دنیا را علیه ما برخواهد انگیخت جز آن عده ماجراجویی که روز به روز در لبنان، عراق و باقی نقاط دنیا آسودگی و آرامش را از ثمرات استکبار می دانند. آماده کردن افکار عمومی دنیا برای حمله نظامی به زمان نیاز دارد چه اینکه آقای حداد عادل هم در مصاحبه خویش اعلام کرده اند که بعید می دانند آمریکا به ایران حمله کند و این هم یعنی آماده کردن افکار عمومی کشور برای پذیرش جنگ. این ماجراهای اخیر تصور عمومی آنهایی را قرار است از ما دفاع کنند را بدتر خواهد کرد.  

 

خدایا! ما را نجات بده.   

زن، زندگی

 

 

 

 

 

برای من بهار فصل زن است. فصل آبستن شدن، شکفتن، زایش و نو شدن طبیعت. فصل زندگی است.

 

 

 

پ.ن1: حکایت این انگلیسیهای بازداشت شده همانند حکایت دست دراز کردن مقامات زن کشورهای دیگر برای مصافحه (دست دادن) با دولتمردان ماست. آنها می دانند و تشخیص می دهند که ما در چه اوضاع نابسامانی  به سر می بریم اما آتش بحران را تیزتر می کنند تا از آب گل آلود ماهیهای بزرگتری بگیرند. آه اگر این احمدی نژاد آن کنفرانس هولوکاست را برگزار نمی کرد، اگر راه به راه مانور نظامی اجرا نمی کرد، اگر راست راست به حماس کمک نظامی نمی کرد و ...   

 

پ.ن2:

 

گفت پیغمبر ز سرماى بهار 

تن مپوشانید یاران زینهار

 

ز آن که با جان شما آن مى‏کند

کان بهاران با درختان مى‏کند

 

....

دفتر اول مثنوی  ۲۰۴۶

 

پ.ن۳ : خب الحمدلله که بحران رفع شد. من فقط نتونستم عکس العمل تونی بلر را در مقابل این جمله تصور کنم که : به بلر توصیه می‌کنم که به فکر خدمت به مردم انگلیس باشد  

 

محمود، ناقلا؛ یادت رفت بگی "مثل من" یا رافت اسلامی (!!!) بهت اجازه نداد.