پسر کاو ندارد نشان از پدر ...

بابایمان ارباب زاده نبود اما طالب سادگی بود و اصالت را دوست داشت. سطحی از کاریزما داشت و البته اخلاق تندی هم. در مقابلش نه نمی گفتیم و در حضورش الزام ادب داشتیم.

طرفدار حقیقت بود و به پرهیز از دروغگویی توصیه اکید داشت. از پیامبرمان محمد (ص) است که مومن هیچگاه دروغ نمی گوید زیرا ایمان با دروغ جمع نمی شود.

به عمر خیام علاقه فراوان داشت و مرا به ازبر کردن آن وا می داشت؛ شاید چند رباعی که همکنون در خاطر دارم از تاثیرات آن زمان است.

به ما یاد داد از کار کردن نترسیم و از بازوی خود نان بخوریم؛ از همین رو از نوجوانی مخارج شخصیمان را خودمان تامین می کردیم و هیچ کدام از ما نه کارمند شد و نه از رانت و وام استفاده کرد.

 وقتی این روزها می بینم که فرزندان ما به راحتی پدرشان را با ضمیر مفرد خطاب می کنند فکر می کنم چه فاصله ای است بین دو نسل.

 

 

روحش شاد.

 

 

 

 پ.ن: همانطور که از گشایش روزنامه هم میهن خوشحال شده بودم نمی توانم ناراحتی ام را از توقیفش پنهان کنم. دعا می کنم خداوند  دست آنها که انتشار روزنامه را مخالف منافع خود می بینند از سر ما کوتاه کند.

 

 

نظرات 16 + ارسال نظر
سهیل پنج‌شنبه 14 تیر 1386 ساعت 11:17 ق.ظ http://soheylonline1.blogspot.com/

اگه بگی بابا شدی اصلاً تعجب نمیکنم.
نه راستش ... یه کم تعجب می کنم!

امروز ۱۰ سال از فوت پدرم می گذرد. این پست از برای سالگرد فوت آن مرحوم است.

حسین پنج‌شنبه 14 تیر 1386 ساعت 03:12 ب.ظ http://mehrpix.blogsky.com

روحش شاد.
پسر کو ندارد...
پس الهی به امید تو

احمد شنبه 16 تیر 1386 ساعت 08:12 ق.ظ

سلام باقی عمر شما باشه

ممنون از نظر شما

n.a شنبه 16 تیر 1386 ساعت 10:55 ق.ظ

/...وقتی مادری بمیرد،قسمتی از فرزندانش را با خود به زیر گل می برد.ما باید مادرانمان را دوست بداریم.وقتی اخم می کنند و بی دلیل وسایل خانه را به هم می ریزند. ما باید برویم دستشان را بگیریم،تا مبادا خدای نکرده تب کرده باشند.
ما باید پدرانمان را دوست بداریم
برایشان دمپایی مرغوب بخریم
وقتی دیدیم به نقطه ای خیره مانده اند، برایشان یک استکان چای بریزیم.../

چقدر خوبه که روابط ما به همین سادگی و بی توقعی که مرحوم پناهی گفته باشه...
خدا رحمت کنه پدرتو نو.

سادگی و اصالت دو چیزیه که در رفتارهای عادی ما رنگ باخته است.

جمال رخصت شنبه 16 تیر 1386 ساعت 12:17 ب.ظ

سلام
یادش بخیر!مردی که تاامروزده سال رابدون اووبایادآوری خاطرات اوگذرانده ایم تنها،پدرفرزندانش نبود،پدریک فامیل بود،محترم وصمیمی،(تجربه این احساس راازافرادی که حتی ارتباط فامیلی هم نداشته انددرموردایشان بسیارشنیده ام.)هنوزحضورش راآنجاهاکه بااوخاطره ای داریم حس می کنم.
هرگزنمیردآنکه دلش زنده شد به عشق

هیچ کدام از ما مثل او نشدیم.

محمد شنبه 16 تیر 1386 ساعت 05:52 ب.ظ http://mohamati.blogspot.com

روحشون شاد.

خودت تو "قیف" نشی جیگر. روزنامه فدای سرت

محمد جان. روز به روز قیفمان چپه می شود، روزنامه که سهل است.

Sa یکشنبه 17 تیر 1386 ساعت 12:39 ب.ظ

چه گلای قشنگی پشت تصویر پدرتونه خوش به حال پدرتون. ببین داره می خنده

اما من می دونم که شما قدر پدرتون رو خیلی بیشتر از من می دونین.

بی کلام یکشنبه 17 تیر 1386 ساعت 05:54 ب.ظ http://be-happy.blogsky.com

وقتی نوشته تو خوندم یهو دلم واسه بابام خیلی تنگ شد . دلم دوباره هوای حس ناب آغوش بابا رو کرد .
می دونی ؟ هر موقع به بابام میگم دوسش دارم از خجالت سرخ میشه (-:

وحید پنج‌شنبه 21 تیر 1386 ساعت 12:31 ب.ظ

سلام
خدایش رحمت کناد

تشکر

فرزانه پنج‌شنبه 21 تیر 1386 ساعت 01:44 ب.ظ

خدا رحمتشون کنه.

ممنون.

الف. قائم پناه شنبه 23 تیر 1386 ساعت 02:50 ب.ظ http://www.batofut.blogspot.com

سلام.
چند تا از پستهاتونو خوندم.
قلم خوبی دارید.
موفق باشید

شما لطف دارین.

َعکاسباشی شنبه 23 تیر 1386 ساعت 06:52 ب.ظ http://AKKASKHANE.BLOGFA.COM

سلام دوست نازنینم

خوبی ؟هوای همشهریهامو کرده بودم گفتم سری بزنم بهت

اولا تسلیت میگم سالگرد فوت پدر نازنین شما رو .

میدونی من عکاسم و دقت میکنم به عکس و انسانی رو دیدم هر چند سختی کشیده اما شریف و متکی به خود و خدایش .

باز هم آرزوی سلامتی تو و خانواده عزیزت رو دارم
و امید موفقیتت رو

با چند عکس ناسیونالیستی از نیشابور به روزم

احمد دوشنبه 25 تیر 1386 ساعت 07:09 ب.ظ

بهتر نبود. (مرا به حفظ کردن آن وا میداشت) را استفاده مینمودید

غریبه چهارشنبه 27 تیر 1386 ساعت 12:22 ق.ظ http://gharibehtak.blogsky.com

سلام خدا بیامرزد پدرتان رو شما هم فکر کنم چیزی از او کم نداریدعزیزم موفق باشی

[ بدون نام ] یکشنبه 7 مرداد 1386 ساعت 12:24 ق.ظ

http://www.irantoronto.net/persian/tahsil/ielts2.php

آرمان رخصتی سه‌شنبه 9 مرداد 1386 ساعت 04:04 ب.ظ

بابا ایول حاج مجید ما رو تحویل بگیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد