پاچه خواری به شیوه همشهریان ما

 

تا جایی که یادم می آید واژه شکوهمند در ادبیات عرفی ما عموما برای انقلاب اسلامی کاربرد داشته و دارد. همشهری عزیز ما در عتبات عالیات چه فتحی کرده اند که بازگشتشان شکوهمند است؟ صلحی؟ اتفاقی؟ قراردادی؟ شکستن دندان استعماری؟ چه؟

 

شهری که در شورای شهرش الفاظ رکیک رد و بدل شود؛ مسوولین شهرداری اش به دنبال زمین خواری و تغییر کاربری باشند و .... چه جای ورود است؟ فرماندارش مدام تغییر می کند و نماینده اش قبضه قدرتش را تا خدمات ادارات گسترده است؛ شما بگو با چنین فضایی چگونه می شود کار کرد؟ چگونه می توان از فرهنگ و خیام و ... اسم برد؟

 

صحبتم بر سر اشخاص نیست؛ حرف از فرهنگی مذموم و نکوهیده است. عزم عظیمی می خواهد .

 

پ.ن :

 

نهان گشت کردار فرزانگان

پراگنده شد نام دیوانگان


هنر خوار شد جادویی ارجمند

نهان راستی آشکارا گزند

 

شده بر بدی دست دیوان دراز

به نیکی نرفتی سخن جز به راز

 

نظرات 14 + ارسال نظر
. چهارشنبه 21 آذر 1386 ساعت 03:15 ب.ظ http://fotooh.blogfa.com

سلام...

در حال حاضر،عزم بر این که تا می تونند ،فرهنگ و شخصیت از بین ببرند...این شیوه هم یکی از راههای پسرفت.
تا وقتی مردم آگاه باشند که نمی شه دزدی و غارت کرد.

راستی به آدرس ما هم یک سری بزنید،خوشحال می شم راهنماییم کنید.

همون یکشنبه 25 آذر 1386 ساعت 11:39 ق.ظ

اینجا کسی است پنهان، دامان من گرفته
خود را سپس کشیده، پیشان من گرفته

اینجا کسی است پنهان چون جان و خوشتر از جان
باغی به من نموده، ایوان من گرفته

اینجا کسی است پنهان همچون خیال در دل
اما فروغ رویش، ارکان من گرفته

اینجا کسی است پنهان مانند قند در نی
شیرین شکرفروشی دکان من گرفته

جادو و چشم‌بندی چشم کسش نبیند
سوداگری است موزون، میزان من گرفته

در چشم من نیاید خوبان جمله عالم
بنگر خیال خوبش مژگان من گرفته

من خسته‌گرد عالم درمان ز کس ندیدم
تا درد عشق دیدم درمان من گرفته

بشکن طلسم صورت، بگشای چشم سیرت
تا شرق و غرب بینی سلطان من گرفته

ساقی غیب بینی پیدا سلام کرده
پیمانه جام کرده، پیمان من گرفته

یاران دل‌شکسته بر صدر دل نشسته
مستان و می‌پرستان میدان من گرفته

تبریز شمس دین را بر چرخ جان ببینی
اشراق نور رویش کیهان من گرفته

Elyas یکشنبه 25 آذر 1386 ساعت 07:26 ب.ظ http://www.sampad2sampad.blogfa.com

خیلی بامطلبت حال کردم

جواد سجادی راد دوشنبه 26 آذر 1386 ساعت 01:06 ب.ظ http://nakhoda-derya.blogfa.com


جواد سجادی راد دوشنبه 26 آذر 1386 ساعت 01:07 ب.ظ http://nakhoda-o-derya.blogfa.com

بی کلام دوشنبه 26 آذر 1386 ساعت 01:26 ب.ظ http://be-happy.blogsky.com

سلام
خوبی؟
چه خبرا؟
مرسی که بهم سر زدی.
راستش فکر می کنم شما تو مطلب قبلی می خواستین یه جایی یه پرانتز باز کنین و کوچیک بنویسین که ... D:
این مطلبتم خیلی با حال بود .

دست مریزاد

حوا پنج‌شنبه 29 آذر 1386 ساعت 01:35 ق.ظ http://shortsteps.persianblog.ir/

فاتح شده اند شاید.خود را به ثبت رسانده اند و الخ

نیشابوری اصیل پنج‌شنبه 29 آذر 1386 ساعت 01:23 ب.ظ

خیلی نامردین.
منافق بی دین
این کار شما نوعی خیانت به اصالت است.
فقط دوست دارم که از یفهمم شما کی هستید؟
ولی دعا کنید که نفهمم چون اون وقت شما هم منو میشناسید و زمانی که من رو بشناسید مثل ..... می ترسید.
امضا:یکی از سران نظام نیشابوری!!!

سلام.

اسم و فامیل و مشخصات بنده که هست. شما به نیشابوری اصیل اکتفا کرده اید.

نیشابوری اصیل در شیراز چه می کند؟

حسین جمعه 30 آذر 1386 ساعت 10:08 ق.ظ http://sanaei.blogfa.com

ای آقا!!

آرزو جمعه 30 آذر 1386 ساعت 01:32 ب.ظ

عزیز من این سفره پر نعمت پاچه خوری تو فرهنگ ما چنان رسوب کرده که هیچ کاری نمی شه کرد مخصوصا تو این شرایط که روز به روز بیشتر میشه کاری نمی شه کرد جز ساختن یا مثل آدمهای عاقل رفتن از این دیاری که هیچی از اصالتش باقی نمونده باور کن .

سلام.

خیلی با رفتن و میدان را خالی گذاشتن موافق نیستم.

و شنبه 1 دی 1386 ساعت 04:51 ب.ظ

رسوخ یا رسوب

سلام

در شرایط حاضر چندان در معنا تفاوتی ندارد.

اسم مهم نیست یکشنبه 2 دی 1386 ساعت 01:39 ب.ظ

سلام.ممنون.من نمی دونم این لقب "فرزند نیشابور" را کی به اون آقا داده یا اون آقای دیگه که افتخار!!! چندین دوره نمایندگی مجلسو یدک می کشه!تا کنون هیچ نطق یا صحبت یا طرح یا... از ایشان در مجلس ندیدم.خنثی خنثی!!!!
6 ماهه پیش اومدم نیشابور.ساعت 6 بعد از ظهر.خیابونا مملو از آدم بود.نه قصد خرید فقط گذراندن وقت.کلی gentleman موتور سوار یا تکیه داده به دیوار که با دیدن یک lady با ولع به سمتش هجوم می بردند.
افسوس خوردم افسوس
سطح شهر مملو از دستفروش هایی که سد معبر شهرداری 20 ساله می خواد جعمشون کنه
اماکن دیدنی افتضاح(از تعداد توریست معلومه)مقایسه کن با ....
و حرفهایی و ناگفته هایی....

دهلیز شرق سه‌شنبه 18 دی 1386 ساعت 03:47 ب.ظ http://neyshaburian.blogfa.com

البته ! این چیز تازه ای نیست و بعضا بودجه ای هم در ادارات برای این مسخره بازی ها در نظر گرفته میشه همیشه ! جاتون خالی دیروز از خونه زدم بیرون تو برف ! همه تو شهر بودند جز کارمندان و کارگران وظیف شناس شهرداری !

مصطفی دوشنبه 15 بهمن 1386 ساعت 01:03 ق.ظ

سلام
به هر کجا که روی آسمان همین رنگ است...

اما این بدین معنا نیست که نمی توان زیر آسمان زندگی کرد.
خیلی حرف می زنم؛ همین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد