داستان تازه ای نیست

چندی است که غوغایی به پا شده و درباره مدرک آقای کردان گفت و گوهایی میان حامیان و مخالفان رد و بدل می شود. دانشجویان و دانشگاهیان خواستار استعفا و عزل هستند ولی دولتیان ابقا را می خواهند.

برای من اما داستان چیز تازه ای نیست. بسیاری از مدیران جمهوری اسلامی را که از نزدیک می شناسم فاقد مدرک آکادمیک دانشگاهی اند. بگذارید کمی تاریخ جمهوری اسلامی را ورق بزنیم. شور جوانان انقلابی بالاخره به ثمر نشست، شعارها و مجاهداتشان رنگ واقعیت پبدا کرد و وارث حکومتی شدند که جمهوری اسلامی نام گرفت. خب ، بسیاری از مدیران رژیم گذشته طاغوتی(!) بودند و باید اعدام می شدند ثروتمندان نماینده امپریالیسم هستند اموالشان مصادره می شوند و خودشان تحت تعقیب. دولت مهندس بازرگان هم بوی ملی گرایی می دهد گرایش به غرب دارد آنها نیز باید حذف شوند. جنگ آغاز می شود و بحرانها شدت می گیرد. نظام نوپا تهدیدات فراوان دارد برای حفظ آن باید کوشید و وفاداران حقیقی را باید گزینش کرد و مسولیت را به آنها سپرد. کار بدانجا می رسد که نخست وزیر کشور جوانی است 28 ساله. این موضوع به بدنه تمام دستگاههای اداری دولتی سرایت می کند و تقریبا تمامی ادارات پر می شوند از کسانی که کفه تعهدشان به نظام بر تخصصشان می چربد- بالاخص بدنه نهادهای انقلابی مثل جهاد سازندگی، سپاه پاسداران، کمیته انقلاب اسلامی و ...-  کافی است سری به ادارات دولتی زده و از آنان که استخدام رسمی سالهای اولیه انقلاب هستند مدرک تحصیلیشان را جویا شوید.

البته بسیاری از آن جوانان انقلابی و پرشور در طی سالهای سازندگی سعی کردند تا آنجا که مقدروشان است کاستیهای علمی خود را برطرف کنند ولی خب بسیاریها سنگینی مسولیتها مانع از آن شد که فرصت و فراغتی داشته باشند تا آن خلاها را پر کنند.

...

حال مصطفی تاج زاده بر آمده است که مدرک آقای جهرمی وزیر کار نیز مورد تردید و سوال است و همچنین اقوالی به میان آمده است مبنی بر صحت مدرک محمود احمدی نژاد . علی لاریجانی هم در شیراز گفته از این مدارک قلابی در کشور کم نداریم.

ولی نکته ای که برای من سوال باقی می ماند سکوت مقام رهبری است؛ مطمئنم اگر کوچکترین انحرافی در دولت گذشته می دیدند تذکرشان را اعلام می کردند و اصرار محمود احمدی نژاد بر ابقای علی کردان. این دهن کجی به ملت نیست؟

گر حکم شود که مست گیرند

در شهر هر آن که هست گیرند.

پ.ن1: حسین جان حق با شماست. این روزها این حرفها خریداری ندارد ولی اگر به مین صورت پیش برود؛ دودش فردا به چشم همه مان خواهد رفت.

پ.ن2: از برای اینکه بازار سیاست زیاد هم خشک نباشد این را هم بخوانید:

علی لاریجانی: با نشان دادن لولوی  شورای امنیت مردم ایران رو به قبله نمی شوند.

ترجمه نیوزویک : علی لاریجانی گفته است که اگر شورای امنیت مثل موجوداتی که بچه ها را می ترساند ظاهر شود، مردم ایران رو به قبله نمی شوند

ترجمه نشریه اسپانیایی ال پائیس: علی لاریجانی گفت که اگر شواری امنیت چیز ترسناکی را هم به ایرانیان نشان دهد باز هم مردم ایران به سوی عربستان سعودی نمی خوابند.

ترچمه نشریه فرانسوی اومانیته: علی لاریجانی گفت که دراز کشیدن ایرانیان به سوی مرکز اعتقادات مسلمانان بستگی به این دارد که آنها از موجودات افسانه ای بترسند، این یک داستان ایرانی است.  

منبع: خیام نامه نشریه محلی نیشابور

نظرات 9 + ارسال نظر
صبرا چهارشنبه 24 مهر 1387 ساعت 03:27 ب.ظ

ای داد ! ای هوار....

golsa چهارشنبه 24 مهر 1387 ساعت 09:43 ب.ظ

سلام
خسته نباشید، وبلاگتون خیلی خوبه، من فکر میکنم امکاناتی که الان دارید بیشتر از وقتی هست که بخواین یک سایت طراحی کنید و اون فقط هزینه اضافی داره براتون. موفق باشین. به balatarin.com هم اگه سر نمی زنین حتما سری بزنید

الیزا پنج‌شنبه 25 مهر 1387 ساعت 10:51 ب.ظ

یاد کتاب ّفریدون سه پسر داشتّ نوشته ی عباس معروفی افتادم...

حسین یکشنبه 28 مهر 1387 ساعت 06:52 ق.ظ http://sanaei.blogfa.com

سلام

... ای آقاااااااااااا

رود راوی دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 12:37 ب.ظ http://rooderaavi.blogspot.com

آیا این مجید رخصت نمانی است که من در دانشکده مهندسی مشهد می‌شناختم؟

رود راوی دوشنبه 29 مهر 1387 ساعت 12:37 ب.ظ http://rooderaavi.blogspot.com

آیا این مجید رخصت همانی است که من در دانشکده مهندسی مشهد می‌شناختم؟

رود راوی چهارشنبه 1 آبان 1387 ساعت 08:02 ب.ظ http://rooderaavi.blogspot.com

کی جرات بی‌محلی به شما رو داره برادر؟

الیزا دوشنبه 6 آبان 1387 ساعت 10:52 ب.ظ

ما سوغاتی می خوایم یالا... D :D:

این هم سوغاتی

amir سه‌شنبه 19 خرداد 1388 ساعت 03:23 ب.ظ

وطن یعنی دویدن درپى نان وطن یعنی کمک کردن به لبنان وطن یعنی عرب را چاق کردن معلم هاى خود راداغ کردن وطن یعنی صف نون و صف شیر وطن یعنی همش درگیر و درگیر وطن یعنی همین بنزین همین نفت همین نفتى که توی سفره هارفت وطن یعنی پذیرایی از افغان وطن یعنی سفر استان به استان وطن یعنی همین آیینه دق وطن یعنی خلایق هرچه لایق براى تغییر آمده ایم راى ما مهدى کروبى

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد