۲۸ اردی بهشت

 نیشابوری ها  احساسات پررنگ و گرمی دارند. اصیل ترها اهل خوش باشی اند. سخت کوشند و اهل سحرخیزی به خاطر صبحی که هیچ جای دنیا مانند ندارد. البته از عیب غرور و حسادت هم مبرا نیستند. با این همه دیگران بسیار وقتی به نیشابور می آیند؛ حس مهر و دوستی داشته اند.
از فرزندان این خاک حکیم عمر خیام است. خیام بیش از نیشابور مشهور است. خیام را به وجوه مختلف می شناسند؛ فیلسوف، ریاضیدان، منجم، طبیب و شاعر! و به نظر من همین شعر اوست که عالم گیرش کرده است به خصوص پس از ترجمه فیتزجرالد که شعر را به اروپا برد که مذاق آنان را خوش افتاد و آنقدر گفتند و خواندند که همکنون رباعیاتش را از زنان مصر تا نخست وزیر روسیه می خوانند و خوش می شوند. این همه پسندی یک علت داشت؛ میل به خوش باشی، تنعم و قدر دانستن زندگی و در حقیقت چه چیزی ارزشمند تر از زندگی و زیستن خوب در حال ؟
 

ساقی گل و سبزه بس طربناک شدست
دریاب که هفته دگر خاک شدست

 

می نوش و گلی بچین که تا در نگری
گل خاک شدست و سبزه خاشاک شدست

 

نظرات 4 + ارسال نظر
مدیر دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 01:17 ق.ظ http://vatanclick.com/signup.php?from=somy46

دوست عزیزسلام
وبلاگ زیبایی داری امیدوارم همیشه موفق باشی
با تبادل لینک موافقی ؟ حتما به من سر بزن www.akx20.blogsky.com

ابن بک دعوت نامه برای عضویت در تضمینی ترین سیستم درامدی ایران می با
درآمد من در کمتراز یک ماه ??هزارتومان بودو به حسابم واریز کردند امتحانش مجانی است

این فرصت را ازدست نده عضویت در کمتراز 1دقیقه چیزی که از دست نمی دهی پولهم بدست می آوری
در ضمن برا ی افزایش بازدید کننده های وبلاگت یک روش بسیار موثر عضویت در گروه وطن هست که علاوه بر افزایش بازدید وبلاگ (آمار وبلاگ من مربوط به همین است بیا خودت ببین )راهی برای کسب درآمدهم هست

و هر 1000 تومان را پرداخت میکند به وبلاگ من بیا تا آشنابشی

پیشنهاد میکنم تا ثبت نام مجانی است ودر عرض یک روز هم فعال میشود وکمتراز یک هفته اولیم هزارتومان را به حسابت میریزند این روش را امتحان کنی مثل من لینک عضویت در بالا
2 لینک زیر 2 سیستم قوی وتضمینی درهر دو عضو شو

http://vatanclick.com/signup.php?from=somy46

www.akx20.blogsky.com


محمد دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 09:10 ق.ظ

روز و شبتون بخیر دوست عزیز.

الیزا دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 06:17 ب.ظ

بزرگداشت خیام گرامی باد.

الیزا دوشنبه 28 اردیبهشت 1388 ساعت 06:18 ب.ظ

خب اینو شما نوشتی یا اون دوست شاعرمونم کمکت کردD:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد