فعلا همین

بر اعتراض قانونی و به حق خود باقی خواهیم ماند.  

 

هوشیارتر از آنیم که بهانه به دست خشونت طلبان دهیم تا سرکوبمان کنند.  

 

رهبرانمان را تنها نخواهیم گذاشت.

انتخابات ریاست جمهوری ۶

به نام خدا

هموطن گرامی

خواهر و برادر عزیز

تا روز انتخاب ریاست جمهوری چند روزی بیش نمانده است. فرصت داریم تا درباره ی ایران و ملت ایران و سرنوشت خودمان بیندیشیم. حتما تا به حال شما هم به نتیجه رسیده اید که به چه کسی رای بدهید.  می خواهم فقط به یک نکته اشاره کنم. سرنوشت ملت و کشورمان را به دست چوپان دروغگو نسپاریم. چوپانی که با ماجراجویی و خیالپردازی و بلوغ دروغ کشور و ملت را به پرتگاه انهدام و اضمحلال سیاسی و فرهنگی و اجتماعی می برد و از همه مهمتر دین و ارزش های اسلامی و امام زمان را دستمایه ترفند و دروغ می کند.

دیگر روشن است که می خواهم بگویم به چه کسی نباید رای داد. . چه کسی را نباید به عنوان نماینده ملت و کشور ایران برای چهارسال دیگر انتخاب کرد.

برای انتخاب شما سه کاندیدا را در برابر دارید. هر سه از شخصیت های درجه اول کشور ماهستند. هر کدام از آنان انتخاب شوند. می توانیم نفس راحتی بکشیم. و با اطمینان و آرامش ازآ ینده ای بهتر سخن بگوییم. حتی بخوانیم:
 

                              شد آن که اهل نظر بر کرانه میرفتند                                     هزار گونه سخن در دهان و لب خاموش

 

در میان هر سه نامزد،  من از آقای کروبی حمایت کرده و حمایت می کنم.  

 

 

به چند نکته اشاره می کنم. رییس جمهور باید کسی باشد که رنج ها و مصیبت های مردم او را به درد آورد. برای کاهش آلام مردم, نویسنده و دانشجو وکارگر و فعال سیاسی و درویش گنابادی و...بی تاب شود. سابقه ای درخشان در راه پیروزی انقلاب داشته باشد و دریک کلام در این هیاهوی بی پایان  ناراستی و بی رسمی و هتک، صادق و صمیمی و اخلاق مدار باشد.

دیگر از ضرورت برنامه و سازماندهی و به کارگیری افراد توانا سخنی نمی گویم. این ها در حقیقت شرط های لازم اداره کشور است. باز هم بر راستی و صداقت رییس جمهور منتخب تاکید می کنم.

یادتان هست. وقتی رییس جمهور فعلی در محضر آیه الله جوادی آملی در پاییز سال 1384 از هاله نور سخن گفت. آیه الله جوادی به دو روایت اشاره کرد. هر دو روایت از پیامبر اسلام بود.. کودکی گریه می کرد. پدرش به او وعده دروغ داده بود که برایش خرما می خرد و نخریده بود. پیامبر به پدر کودک عتاب کرد که چرا وعده دروغ داده ای.  در این سال ها ما بسیار دروغ شنیده ایم. خواسته اند کام ملت را با دروغ شیرین کنند. آخرین دروغ عذر خواهی بلر از ملت ایران بود. و دروغ پله های کاخ الیزه، که غم انگیز ترین روز عمر رییس جمهور فعلی بود.

روایت دوم این بود که به حیوانات هم نباید دروغ گفت و آن ها را فریب داد. پاسخی تاریخی به فردی که بر اساس توهم و دست کم گرفتن مخاطب از هاله نور سخن گفته بود و تکرار کرده بود که مبالغه نمی کنم.

بگذارید کشور و ملت ما از این لایه های سیاه و تباه ناراستی و تزویر و ترفند و بی رسمی رها شود. رای ما هر کدام پنجره کوچکی خواهد بود به سوی روشنایی و راستی و سربلندی کشور و ملت ایران

انتخابات ریاست جمهوری ۵

سلام 

غلامحسین کرباسچی هستم ، پریروز استاندار اصفهان ، دیروز شهردار تهران و امروز نگران ایران؛

برعکس برخی که از شهرداری تهران به شهریاری ایران رسیدند، از شهرداری تهران به جرمی ناکرده به همراه بسیاری روانه زندان شدم ، با همان سریال معروف کرباسچی؛ یادتان هست؟

مدعی نیستم در هر مسئولیتی که داشتم بهترین بودم ولی هرکجا بودم تلاش خودم را کرده ام و کوشیده ام به بهترین شیوه مدیریت کنم و به معنی واقعی کلمه خدمت؛ امیدوارم شما شهروندان تهرانی و اصفهانی عزیز ،شاهد این ادعا باشیدو از ثمره سال های حضور من در شهرداری تهران و استانداری اصفهان راضی .

هموطنانم ؛

من هم امروز به مانند بسیاری دیگر از مردم و نخبگان نگران ایرانم ، در سمت مدیرمسئول روزنامه همشهری,هم میهن و افتاب گردان و ....که بودم حرف هایی می زدم که به مذاق قدرتمندان خوش نمی آمد ، در آن زمان هم برای کشور احساس نگرانی داشتم ولی امروز بسیار نگران ترم . نگرانی من از آینده کشور باعث شد تا این نامه را به شما بنویسم و از شما دعوت کنم که حتما در انتخابات شرکت کنید و رأی دهید و درخواستم این است که حتما به یک اصلاح طلب رأی دهید.

سال هاست که نه از عرصه ی سیاست و تلاش برای ایران ؛ که از هرگونه مسئولیت و قدرت به دورم ، ولی نه شهوت قدرت که نگرانی از وضعیت ؛ مجبورم کرد تا بار دیگر و این بار در کمپ مهدی کروبی و در کنار او برای بازگشت کشور  به مسیر اداره صحیح  و ایجاد تغییر حضور یابم.

ولی چرا من کمپ کروبی را انتخاب کردم :

1.       چون معتقدم سیاست مرد عمل می خواهد و مهدی کروبی مرد عمل وسیاست است.

2.       چون به اداره کشور براساس برنامه اعتقاد دارم و مهدی کروبی کسی است که با برنامه های شفاف و مصداقی به میدان آمده است ( و یک تیم 50 نفره تدوین برنامه های او را به عهده دارند ) برنامه هایی برای همگان از حفظ محیط زیست تا توسعه و بهبود وضعیت مناطق محروم ، از اصلاح قوانین تا بسط آزادی و حقوق شهروندان ، از تامین امنیت برای مردم تا تامین امنیت برای رشد و تقویت جامعه ی مدنی ؛  برنامه هایی برای رفع تبعیض از زنان ( از حقوق زنان  تا زنان سرپرست خانوار و زنان خانه دار ) ، برای رفع تبعیض از اقوام ایرانی و اقلیت های مذهبی ، برای دانشگاه و دانشجو ( از اساتید و کارکنان دانشگاه تا دانشجویان آزاد و سراسری و ... ) ، برای کارگران ، معلمان ، پرستاران ، اصناف و بازار ، برای آزاد سازی فضای فرهنگ ، اندیشه ، ادبیات و هنر ، برنامه هایی برای بازگرداندن اعتماد به مردم ، برای کار و مسکن و ازدواج ، برای ایجاد نشاط و امید در جامعه ، برای رفع تحریم های بین المللی علیه ایران ، برای بازگرداندن اقتدار ملی ایران در سطح بین المللی برای سازندگی و توسعه همه چانبه و در یک جمله  تغییر برای ایران

 

3.       چون به دموکراسی و حقوق شهروندان اعتقاد دارم و مهدی کروبی در تمامی این سال هایی که همه سکوت کرده اند ، همیشه در دفاع از حقوق شهروندان در صحنه بوده و مدافع حقوق شهرندان است ، حتی اگر رأی نیاورد.

4.       چون به تحزب اعتقاد دارم و مهدی کروبی همیشه عضو حزب بوده و اینک نیز کاندیدای یک حزب است.

5.       چون دوران قهرمان سازی و مرید و مرادپروری گذشته است ، مهدی کروبی نه قهرمان است و نه ادعای قهرمان بودن دارد و اصولا ادعاهای بزرگ و خارج از توانی نیز برای انجام دادن در سمت ریاست جمهوری ندارد.

6.        چون دوران اتکاء به فرد گذشته است و اینک زمان کار تیمی وجمعی است و مهدی کروبی معتقد به کار جمعی و مشورتی است و بسیار هم مشورت پذیر

7.       چون اعتقاد دارم برای تغییر ، بهبود وضعیت و پیشبرد اصلاحات باید ایستادگی کرد ، نمی دانیم اگر تیم ما موفق به پیروزی در انتخابات شد تا چه حد موفق می شویم ولی می دانیم که تمام تلاشمان را برای موفقیت می کنیم و ذره ای پا پس نمی کشیم و کروبی کسی است که همانطور که سابقه اش نشان می دهد می ایستد ، شجاع است ، صریح و صادق و اگر جلوی او را بگیرند ، صریحا آنها را با شما در میان خواهد گذاشت.

دیگر زمان کار فردی با پایان رسیده است ، اینک زمان پیوستن فعالانه ی اراده های خواهان تغییر به یکدیگر است و ما اینک که به میدان انتخابات ریاست جمهوری آمده ایم و خود را در برابر رای های شما قرار داده ایم ، دعوت می کنیم از شما و خوشحال می شویم تا با 7 دلیل من و یا با دلیل های خودتان به کمپ کروبی بپیوندید و یاریگر ما در تحقق اهداف و برنامه ها برای انتخابات ریاست جمهوری باشید ،
 شما می توانید با  در اختیار گذاشتن ایمیل و یا شماره تلفن خود ,  این امکان را به من بدهید تا بتوانم بطور  مستقیم با شما ارتباط برقرار کنم .

ارادتمند و دوستدار شما

غلامحسین کرباسچی