نوروز پیروز

واپسین لحظات سال 88 در حال گذر است؛ انتخابات و حوادث بعد از آن بر روی من تاثیر دیگرگونه ای داشتند.

در بزرگراه که می راندم بی اختیار یاد پدر مرحومم افتادم. سواد اکتسابی نداشت اما درک صحیحی از پیرامونش داشت. یاد آن خاطره اش افتادم که می گفت ظهر گرم تابستان به اصرار زیاد یکی از آشنایان پای نوار آقای خمینی نشسته بود؛ گفته بود: شما آب و برق مجانی نمی خواهید؟ اتوبوس مجانی نمی خواهید؟ پول نفتتان را نمی خواهید؟ که پدر مرحوم ما با خود حساب و کتابی کرده بود و با خود اندیشیده بود که  اگر همه اینها رایگان باشد این همه پرسنل ادارات و سازمانها حقوقشان از کجا تامین می شود؟ نوار وعده داده بود و رسیده بود به اینجا که این دژخیمان را بزنید! بکشید! که خدابیامرز تاب نیاورده بود و از حرارت برخاسته و عزم رفتن که آن فامیل جویا شده که بنشین باقی را بشنو. در جواب گفته بود که این صدای نوار هر که هست، آقای خمینی نیست! انسان وارسته هیچ گاه به کشتن و ازبین بردن فرمان نمی دهد. این جمله تا مدتها بعد انتخابات در ذهنم می پیچید و با خود می گفتم که چگونه فردی می تواند دستور کشتن هموطنان خودش را بدهد. اما شد و افسوس خوردم که آن دوران حرفش را نمی فهمیدم، باور نمی کردم اما وقتی آن شعر یوسف را می خواندم و یاد محسن روح الامینی با آن دهان خرد شده ای که جز حرف صادق از آن بیرون نمی آمد؛ بغضی گریبانگیر سراغم می آمد که جز اشک چاره ای نداشت. چه سال پردردی بود این 88.

اما پدیده های این عالم یگانه نیست. میان غم و شادی، یاس و امید، شیشه و سنگ، آب و آتش، طلوع و غروب و ... رفاقتی همیشگی برقرار است. اگر نبود آن حوادث فرصت شناخت میر حسین موسوی کجا فراهم می شد؟ این اتحاد، یکی شدن، با هم بودن و غم یکدیگر خوردن بروز و ظهوری نداشت. این شادمانی ها، شور و سروری چنین در این چند سال اخیر ندیده بودم. باید شکرگزارش باشیم.

من به آینده امیدوارم، امیدوار از آنجا که میرحسین موسوی رهبری دقیق و هوشمند است، با اراده و مصمم. خود دربیانیه ای گفته بود چگونه به آینده امیدوار نباشیم وقتی بسیاری از طرفداران ما جوانان و دانشجویان اند و من می گویم چگونه امیدوار نباشیم که میرحسین هوشمند و شیخ مهدی شجاع را داریم؟ جزو کمیابترینهایند. خدا برایمان نگهشان دارد.

خداوند به خاطر این روز و روزگار این حس خوب امیدواری را نگه دارد. روزهای روشن در پیش اند.  

نظرات 5 + ارسال نظر
شازده خانوم دوشنبه 2 فروردین 1389 ساعت 05:28 ب.ظ http://shazdekhanoom.blogsky.com

واقعا سال پر دلهره ایی بود برای ما این سال 88.
گذشت هرچه بود.
امیدوارم امسال برای تو سال درخشانی باشد.
نوروز مبارک

حوا شنبه 7 فروردین 1389 ساعت 02:16 ق.ظ

اجتماعا و شخصا! سالی بود پر از تجربه های نخستین بود
به امید روزهای خوبی که بیاید :)

حوا چهارشنبه 5 خرداد 1389 ساعت 01:25 ق.ظ

ایوان ابری یک باغ بهاری :)

R.37 سه‌شنبه 29 تیر 1389 ساعت 03:58 ب.ظ http://s16.bitefight.org/user/bite/37408

سلام

http://s16.bitefight.org/user/bite/37408

خوش باشید.

بماند جمعه 22 مرداد 1389 ساعت 01:11 ق.ظ

کجایی جوون؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد